mandag den 5. september 2011

Luftige Naanbrød

For første gang prøvede jeg at lave naanbrød, de blev overraskende gode.

Opskrift til ca. 12 stk.

  • 30 g. gær
  • 2 dl. sødmælk, varmet op til det er håndvamt.
  • 3 tsk. sukker
  • 4 spsk. yogurt naturel
  • 1 æg
  • 1 tsk. groft salt
  • 450 g. hvedemel
  • 75 g. fuldkornshvedemel
  • 20 g. smeltet smør
Desuden:
  • 2 fed hvidløg
  • olivenolie
  • spidskommen

Kom alle ingredienserne i en skål, undtagen de 2 slags mel og rør det godt sammen. Tilsæt melet lidt efter lidt. Ælt dejen til den bliver smidig og glat. Kom dejen i skålen igen, dæk til og stil lunt i ½ times tid.
Slå dejen ned og del den i 14 små kugler. Rul hver kugle fladt ud, så den tager form som en dråbe.
Varm en pande op med lidt olie og steg naanbrødene i 3-4 min. på hver side, eller til de er flotte gyldne.

Rør blandingen sammen af olie, presset hvidløg og spidskommen og pensl en smule på de friskbagte brød og servere.

1 kommentar:

  1. Hej Mette
    Er tilfældigt faldet over din hyggelige blog - altid dejligt at blive inspireret med nye opskrifter :-)
    Jeg melder mig som fast læser og glæder mig til at følge dig :-)
    Du er selvfølgelig meget velkommen forbi hos mig; sallingssysler.blogspot.com.
    God weekend

    SvarSlet