onsdag den 11. januar 2012

Butterdejspakker m kylling & spinat, råstegte kartofler & champingnonsovs

Super lækker ret og ret nem at lave, jeg syntes at butterdej smager så godt.

Opskrift til 2 pers.
  • 150 g. spinat, hakket dybfrost
  • ½ tsk salt
  • 1 spsk smør
  • 1 knivspids peber
  • 1 knivspids revet muskatnød
  • ½ hakket løg
  • 1 tsk citronsaft
  • 1 stk. hvidløgfed hakket
  • 1 rulle butterdejplade
  • 200 g. kogt kylling, skåret i tern.
  • 50 g. philadelphia ost
Start med at koge kyllinge filerne ( ca. 20 min.) Kom spinatkuglerne i en gryde med en klat smør og lad det smire til det er tøet op, tilsæt de hakkede løg, hvidløg, muskat, citronsaft og lidt salt og peber.
Vend philadelfiaosten i spinaten og lad spinatfyldet køle af, da det ellers vil smelte butterdejen og det gør det svart at lave pakkerne ordentligt.

Tænd ovnen på 225 grader. Rul butterdejspladen ud og skær den til så det passer med 4 butterdejspakker.
Kom først spinat på butterdejstykkerne, dernæst et par kyllingestykker på hver og pak dem sammen, dup evt. ldit på kanterne eller tryk med en gaffel.
Læg pakkerne på en plade med bagepapir med lukningen nedad. Skær skrå snitter med en skarp kniv, så dampen kan komme ud. Pensel med lidt olie eller æg.
Bages i en forvarmet ovn ved 225 grader i 20 min, tild e er gyldne.

Jeg lavede champingnonsovs og råstegte kartofler til, lav evt. en god salat til :)

4 kommentarer:

  1. Nøj hvor lækkert! Jeg står lige med en pakke butterdej i fryseren! :) Kan du huske hvor mange gram du brugte - for mine er vidst i plader...
    Har du desuden en god måde at lave de der kartofler på - de ser nemlig også rigtig lækre ud!!

    SvarSlet
  2. Mener at der er ca. 300 g butterdej i sådan en rulle, tror bare det er vigtigt at kyllingen bliver helt dækket til.
    Men jeg elsker også bare butterdej, og de smager vildt godt de her.
    Kartoflerne er råstegte i oven med en masse krydderi på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det prøvet - en succes! Virkelig en lækker opskrift :) Lige til gemmerne!

      Slet
  3. Dejligt du kunne bruge opskriften :) Syntes nu også det smager herligt :)
    Go' aften

    SvarSlet