lørdag den 7. januar 2012

Hjemmelavet pizza

Ja meget bedre bliver det ikke :)
Efter sådan en hård december måned, har man brug for nogle rolige weekend aftener, i form af lækker nem mad, slik og gode film.
Vi  har lejet den nye film med Jim carrey "Poppers pingviner", tror den er sjov, men Jim Carrey er jo altid sjov.

Opskrift til 2 pers. ( 1 bradeplade eller til 2 runde pizzaer.)
  • 300 g. pizza mel
  • 20 g. gær
  • 2 dl. vand
  • 1 spsk olie
  • 1½ tsk salt
Gæren opløses i håndvarmt vand. Kom de øvrige ingredienser i, og ælt dejen i ca. 4-6 min. til den er glat og smidig. Stil den til hævning tildækket et lunt sted i ca. 30 min. Slå dejen sammen og lad den hvile i 5 min tildækket. Rul nu pizzaen dejen ud som ønsket, læg den en smurt bageplade eller med bagepapir.
Efterhæver lunt og tildækket i ca. 30 min, imens fyldet tilberedes.

Jeg kom koncentreret tomat puré, ost, pepperoni, oksekød, rødt peber, løg og bacon.

Sæt pizzaen i en 250 grader (varmluft 200 g) forvarmet ovn på nederste rille. Skru straks ned til 200 grader. Bagetiden er ca. 25 min.

1 kommentar: