tirsdag den 15. januar 2013

Koteletter i fad



Nogen gange skal aftensmaden bare være nem og koteletter i fad er ingen undtagelse, jeg har min samme fremgangsmåde hver gang, for jeg syntes godt om resultatet. Ost kan rede mange ting, lige lasagne kan være lidt kedeligt, men lidt reven smeltet ost ovenpå, så er det pludselig en anden sag :) Jeg skriver min måde at lave koteletter i fad her.

Koteletter i fad ( 2-3 Pers.)
  • 3-4 koteletter
  • ½ bakke champingnon
  • 1 god håndfuld grønne bønner
  • 1½ dl madlavningsfløde
  • 1 dåse hakkede tomater
  • 1 tsk aromat
  • 1 tsk paprika
  • ½ tsk salt
  • peber
  • ½ pose reven ost
Steg koteletterne i lidt olie og krydr dem godt med salt og peber. Læg dem til side og vask panden af, da ellers retten kan blive for saltet. Rens champingnonerne og skær dem i skiver.
Kom lidt olie på panden og steg den rensede champingnon, til de er flotte gyldne. Tilsæt de hakkede tomater og varm retten op, tilsæt fløden. Kom de frosne bønner i retten og lad dem varme med.
Smag retten til med aromat, paprika, salt og peber.
Læg koteletterne i bunden af fadet og hæl blandingen henover, drys til sidst med den revne ost.
Pynt med lidt farvet peber blanding. Sæt i en 180 grader varm ovn i ca. 20 minutter.
Spis ris til, evt. lidt brød.

2 kommentarer:

  1. Rigtig fin blog ! :)

    Camillajb.blogspot.com

    Min facebook-side:
    https://www.facebook.com/pages/Camillas-blog/188887387865783

    SvarSlet