torsdag den 13. oktober 2011

Chokolade cupcake med hvid chokolade frosting

.
Opskrift på 14  chokolade muffins.

  • 1 æg
  • 225 g. sukker
  • 1 dl. flydende becel
  • 250 g. hvedemel
  • 50 g. kakao
  • 1 tsk. natron
  • 1 tsk. vaniljesukker
  • 1,25 dl. mælk
  • 2 dl. kærnemælk
Æg og sukker piskes sammen til en luftig masse og becel, mel, kakao, natron og vaniljesukker kommes i skiftevis med mælk og kærnemælk.
Kagerne bages ved 200 grader i 15 min, midt i ovnen.

Hvid chokolade frosting.
Lav dob. hvis det skal være med høj top.

  • 100 g. hvidt chokolade
  • 1 dl. fløde
Hak den hvide chokolade og hæl det i en gryde sammen med fløden. Varm det forsigtigt op under konstant omrøring indtil chokoladen er smeltet. Hæld det over i en skål og pisk blandningen i 10 min. eller indtil det er cremet og blankt. Fyld cremen i en sprøjtepose og dekorere.
Man kan også bruge mørkt chokolade i stedet, skøn til en lys muffin.

8 kommentarer:

  1. Ej hvor ser de bare lækre ud(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Kan de tåle at stå på køl med frostingen på ?? Altså holder chokoladen ???

    SvarSlet
  3. Kan man bare undlade kakao i muffinsene og så for man vel lyse muffins?

    SvarSlet
  4. Hej Mette
    Lækre cupcakes, glæder mig til at bage dem en dag.
    Kan de pyntes dagen i forvejen? Eller er det for lang tid?

    Hilsen Ditte

    SvarSlet
  5. det ser super lækkert ud.. Elsker hvid chokolade. Choladecupcakes med kærnemælk.. lyder jo spændende. Kan man ikke bruge alm bagemargerine? Hvis je, hvor meget så?

    SvarSlet
  6. Hej! Jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svaret på på google.
    Der er for nyligt åbnet en konditor-forretning i min by, som sælger alskens sjovt til bagning.
    Hun fortalte mig at jeg skal brug to seperate sprøjteposer - en til flødeskum og en til frosting, da der ellers ville blive efterladt stoffer på sprøjteposen som kunne ødelægge det næste jeg vil dekorere med. Det nytter intet at vaske dem imellem, jeg skal have to forskellige.
    Jeg kan ikke finde noget sted der underbygger denne teori/fordom, så jeg håber du, eller en anden, ved hvorvidt dette er sandt eller falsk?
    På forhånd tak!
    - Signe Elizabeth. :)

    SvarSlet
  7. Hej Kan jeg komme lime Og frugtfarve i ? Har prøvet at søge på det men fandt ikke noget, håber du kan hjælpe mig

    SvarSlet