fredag den 3. august 2012

Marshmallow cookies







Bagte de her super lækre marshmallow cookies, rigtig god kombination, med de lidt seje marshmallow i den sprøde cookie dej, mums... prøv dem. Bare bag dine yndlings cookies eller brug min opskrift herunder og kom så marshmallow i , du bliver ikke skuffet.

Opskrift på marshmallow cookies 14 stk:
  • 125 g blødt smør
  • 75 g brun farin
  • 100 g sukker
  • 1 stort æg
  • 1 lille knips salt
  • ½ tsk vaniljesukker
  • ½ tsk bagepulver
  • 250 g hvedemel
  • 80 g mørk chokolade
  • 35 g marshmallow
Pisk smøret luftigt sammen med sukker og brun farin, tilsæt ægget og pisk grundigt. Pisk salt, vaniljesukker, bagepulver og mel i. Hak chokoladen groft og vend det i, vend tilsidst marshmallowen i ( har du ikke mini marshmallows, så klip de store i stykker med en saks.)
Form ca. 14 cookies på en bageplade med bagepapir og bag dem i en 200 grader varm ovn i ca 15 minutter, til de er gyldne. de vil stadigvæk være bløde når du tager dem ud, men de bliver sprøde af at ligge og køle af.
Tip: De efterfølgende dage hvor der spises af cookiesene, kan man lige give dem lidt varme i ovnen igen, så bliver de nemlig sprøde igen :)

7 kommentarer:

  1. Nej, træk mig nu baglæns ind i fuglekassen! Uh, hvor ser de gode ud!! Jeg sidder jo nærmest og savler ned i tastaturet nu :o) Dem MÅ jeg prøve at bage!

    SvarSlet
  2. MUMS det ser lækkert ud - og ganske spændende.
    Denne opskrift ryger vist liiiige i gemmerne ;-)

    SvarSlet
  3. Hvilken slags Marshmallow bruger du, da mine bare smelte helt ud.

    SvarSlet
  4. Uha det kan jeg ikke huske, mener de var fra netto, men ikke Haribos.

    SvarSlet
  5. Hej. Bliver de skåret ud og hvilken tykkelse?

    SvarSlet