torsdag den 9. februar 2012

Biscotti med appelsin

Opskriften har jeg fundet på Dr.Oekter, de smager skønt med appelsin i. Lækre til kaffen.

Opskrift på ca. 22 stk.
  • 250 g. hvedemel
  • 250 g sukker
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 2 æg str. M/L
  • 1 æggeblomme
  • 50 g hele smuttede mandler
  • 1 bæger Dr.Oetker appelsinskal 100 g.
  • 1 æggehvide
Bland sigtet hvedemel, sukker og vaniljesukker.
Lav en fordybning i midten og kom 2 hele æg samt en æggeblomme i. Rør det hele sammen, så det er godt blandet og tilsæt mandler samt hakket appelsinskal. Saml dejen.
Del dejen og tril 2 pølser på ca. 30 cm.
Læg dem på em bageplade med bagepapir med god afstand og tryk dem let flade. Pensl med æggehviden.
Bag kagerne midt i ovnen ved 175 grader i ca. 35 min.
Tag kagerne ud, afkøl og skær dem i skiver på skrå. Læg kagerne på bagepladen og bag dem igen i 10-15 min ved 150 grader.

4 kommentarer:

  1. Hjælp hjælp mine blir bløde :(

    SvarSlet
  2. Forstår ikke at de bliver bløde, mine var meget sprøde, samt ldit hårde, som de jo gerne må være.
    Har du givet dem nok i ovnen? Ovne er jo heller ikke ens... men øv :/
    Mette

    SvarSlet
  3. Skal de være " færdig " bagte eller er de lidt bløde ?? De var næsten umulige af skære ud :( øv øv men smager godt ;)

    SvarSlet
  4. Jeg forbager dem jo i ca. 35 minutter og så tager jeg dem ud af ovnen og skære dem ud og så kommer jeg dem ind igen, så de kan blive hårde. For mig var de ikke umulige at skære ud.
    De skal defor stadig være bløde når man skære i dem.

    SvarSlet