onsdag den 8. februar 2012

Cookies m. chokolade og hasselnødder


Ja som der står øverst, så er de her de bedste cookies jeg nogen sinde har lavet og jeg har lavet en del efterhånden :) Opskriften har jeg fundet på denne skønne blog og jeg har allerede bagt dem et par gange, så syntes de fortjener at komme på bloggen. De er heller ikke fyldt med sukker de her cookies og det er jo et stort plus.

Opskrift på ca. 14 cookies.
  • 110 g. smør
  • 100 g. sukker
  • 50 g. brun farin
  • 1 æg
  • ½ tsk. bagepulver
  • 200 g hvedemel
  • 100 g. chokolade, hakket groft
  • 1 dl. hasselnødder, hakket groft.
Pisk smør men en elpisker indtil det er blødt og luftigt. Tilsæt sukker og brun farin og pisk igen, tilsæt så ægget og pisk grundigt. Tilsæt nu mel og bagepulver og oisk stadigvæk grundigt. Tilsidst vendes chokolade og nødder i dejen, uden at rører alt for meget.
Form nu dejen til kugler, som så trykkes lidt flade, afhængigt af hvor tykke man vil have dem. Der skal være lidt plads mellem hver kage, da de flyder en anelse ud.
Bag dem ved 180 grader i ca. 15 min. Hold godt øje med dem, for lige pludselig tager de altså hurtigt farve.
Lad dem afkøle på en rist, de bliver først sprøde når de er helt afkølet.
Cookies smager bedst til et glas koldt mælk :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar