torsdag den 31. maj 2012

Banan/kokos pandekage m. masser af frugt på




Jeg har prøvet at lave en sundere udgave af pandekager, men også med ingredienser som jeg godt kan lide.
Jeg har brugt banan som giver en meget lækker smag, og mælk har jeg ikke brugt, det kan man selvfølgelig godt, men så bliver det også lidt tyndere pandekager. Man kan jo faktisk komme det i, man selv godt kan lide. Jeg topper med masser af frisk frugt og mandler, mums.... og så holder det en mæt længe.

Opskrift til 2-4 store pandekager ( til 2 pers.) :
  • 1 moden banan
  • 1 æg
  • 3 spsk kokosmel
  • ½ dl havregryn
  • 3 spsk hvedemel
  • ½ tsk vaniljesukker
  • knips salt
  • kokosolie til stegning
Mos først bananen med en gaffel, pisk ægget i. Tilsæt hvedemel, havregryn, salt, kokosmel og vaniljesukker og pisk det godt sammen til en lind grød.
Smelt noget kokosolie på en varm pande, hæld dejen ud på den varme pande og glat den lidt ud, den flyder nemlig ikke bare ud af sig selv, det skal den lige have lidt hjælp til. Steg pandekagerne i 2-3 minutter på hver side.
Jeg har toppet min pandekage med, skyr, melon, æbler, mandler, blåbær og kokos.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag jobbar för sajten FindeOpskrifter.dk och försökte kontakta dig men kan inte hitta någon kontaktinfo. Vi såg att du har goda recept i din blogg och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Madblogstoppen".

    Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

    Här kan du se hur många som är med i Madblogstoppen på FindeOpskrifter.dk - http://www.findeopskrifter.dk/madblogstoppen

    Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Madblogstoppen!

    Med vänliga hälsningar,

    Emilie
    emilie@findeopskrifter.dk

    SvarSlet