tirsdag den 8. november 2011

Cannelloni med ricotta og spinat


Denne ret bruges egentlig som forret, men spiste den dog som forret idag, men retten kan godt blive lidt for tung som hovedret. Så som en lille forret, ville den være perfekt :)

Opskrift til 4 personer som forret.

  • 1 pk. friske lasagneplader ( store pastarør kan også bruges)
  • ½ pose frossen spinat. ca. 200 g.
  • 1 flydende grønsagsbouillon
  • 1 bøtte ricotta ost, der er 250 g. i sådan en bøtte
  • 1 frisk mozzarella
  • 1 fed hvidløg
  • 1 flaske Sugo ( tomatsauce) Jeg brugte en fra first price, den var udemærket.
  • Revet muskatnød
  • 1 klat smør
  • Salt og peber
Varm den frosne spinat op i en gryde med en klat smør, til det er optøet og hæld det derefter i en sigte og pres væden fra med en ske. Steg hvidløget i lidt olie i en gryde, kom spinaten sammen med og lad det stege lidt. Krydder det godt med muskatnød, salt, peber og en lille klat grønsagsbouillon.
Tag dryden af varmen og lad det køle lidt af, kom nu ricotta osten op i spinaten og rør rundt.
Hæld 1/3 del af tomat saucen i et ildfast fad. Fyld de friske lasagneplader med spinatfyldet, jeg skar pladen ud i ca. 6-7 stk. og lagde dem med åbningen nedad, lig dem helst kun i et lag.
Kom nu det sidste tomatsauce henover rullerne i fadet og skær mozzarellaen i skiver og læg ovenpå.
Kom det i oven i ca. 25 min ved 180 grader.
Pynt med et par basillkumblade samt drys med lidt oregano.

Serveres med en frisk salat og lidt flüte.

3 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Fin blog du har :) Jeg er blevet fast læser :) Kig hellere end gerne forbi min og bliv fast læser :) Det vil jeg blive glad for!

    /wwww.mettegroelsted.blogspot.com

    SvarSlet