tirsdag den 15. november 2011

Chokolade brownie med nutella frosting


En lille lækkerbisken til kaffen, smager skønt til kaffen, men også super kage til vaniljeis..mumm, den bedsre brownie jeg nogensinde har lavet.
Opskriften kommer her.

  •  250 g. sukker
  • 3 æg.
  • 60 g. hvedemel
  • 50 g. kakao usødet
  • 125 g. smør
  • 50 g. hakket mørkt chokolade
  • 50 g. hakket valnødder
Tænd oven på 170 g. varumluft. Hak chokoladen og valnødderne groft.
Smelt smørret og lad det køle lidt ned. Pisk imellemtiden æg og sukker sammen til en luftig masse.
Bland mel og kakao sammen i en skål og vend det i æggemassen. Vend også det let afkølede smør i og herefter den hakkede chokolade og valnødder i dejen. Smør en form på ca. 20 x 25 cm.

Bag kagen i ca. 30-40 min. Må ikke gennembages som andre kager, men stadigvæk brownie agtigt.
Lad den afkøle, inden der skæres i den og kommes frosting på.



Nutella frosting:

  • 100 g. natural flødeost
  • 175 g. nutella
Jeg nøjes her med at lave halvdelen af frostingen, da jeg syntes der var rigeligt :)

2 kommentarer:

  1. Åhh JA det lyder "ondskabsfuldt" med den nutella frosting!!!

    SvarSlet
  2. Mums, den ser vel nok lækker ud ! Den må jeg vist hellere prøve at lave :-)

    Dejlig blog med flotte billeder, har meldt mig som fast læser. Fortsat god dag :-)

    SvarSlet