tirsdag den 29. november 2011

Kokossnitter


Har altid har lyst til at prøve at bage kokossnitter og det fik jeg så afprøvet idag, de blev faktisk ret gode, måske jeg gav dem lidt for meget i ovnen, men ville være sikker på at bunden var hel bagt.

Opskrift på 8 stk. kokossnitter

Til bunden:
  • 110 g. margarine til bagning
  • 70 g. sukker
  • 2 æggeblommer
  • 125 g. hvedemel
  • 1/4 tsk bagepulver
Til toppen.
  •  2 æggehvider
  • 150 g. sukker
  • 45 g ren kakao
  • 70 g. kokosmel
  • 50 g. hindbærsyltetøj
Tænd ovnen på 200 grader. Bland margarine, sukker og de 2 æggeblommer og pisk det meget grundigt sammen. Mel og bagepulver tilsættes og dejen røres sammen.
Beklæd en bradeplade på ca. 16 cm. x 26 cm. med bagepapir. Kom nu dejen i og kom i ovnen i ca. 15 min. til overfladen er let gylden.
Imens laves kokosmassen. Pisk de 2 æggehvider stive. Sukker, kakao og kokosmel blandes i.
Når bunden kommer ud af oven, kommes hindbærsyltetøj på og derefter kokosmassen og så ind i oven med den igen i ca. 20 min.
Skæres ud i pæne stykker og serveres til kaffen.


2 kommentarer:

  1. Uh der kom man da på lidt af en prøve. Der er nogle fejl hist og her i opskriften, som har stor betydning for resultatet. Heldigt at kæresten ikke skulle lave den alene, for ville jeg nok ikke have spist den. ;) Der står blandt andet 1/4 bagepulver og så står der at der skal tilsættes kakao, men dette mangler under ingredienser. Ellers nogle lækre opskrifter du har.

    SvarSlet
  2. Hejsa..... Ej det kan jeg da godt se, er gået lidt for hurtigt på tasterne :) Det ændre jeg fluks :) Og tak fordi du skriver det, kender godt man finder en opskrift som der er fejl i, det kan jo gå helt galt.
    Tak fordi du kan lide mine opskrifter.
    Mette

    SvarSlet