onsdag den 23. november 2011

Fyldt kylling m. pesto og mozeralla med perlebygsalat


Lækker sund ret, som smager rigtig godt.

Opskrift på perlebygsalat til 2 pers:

  • 2 dl. perlebyg ( urtekram)
  • 1 rødløg
  • 2 spsk. olivenolie
  • 1 fed hvidløg hakket
  • 1 spsk. soltørrede tomater
  • 2 spsk. citron saft
  • ½ dl. rosiner
  • ca. 50 g. broccoli ( kogt i små buketter i ca. 5 min)
  • 7 stk. cherrytomater
  • ½ rødt peber
  • 1 spsk. balsamico
  • salt og peber
Halvere tomaterne og pensel dem med lidt olivenolie og drys dem lidt med salt, kom dem i oven på 100 g. i mindst en halv time og gerne et par timer, da de så bliver rigtig gode.
Kog perlebyggen efter anvisningen på pakken, jeg kogte urtekrams perlebyg i ca. 25 min. i ca. ½ liter vand, som bare skal sies fra når de har kogt.
Perlebyggen må godt køle lidt af, inden man tilsætter ingrediensserne.
Start med at røre de våde ingredienser i perlebyggen og tilsidst broccoli og de ovnbagte tomater.
Spises koldt med kylling, hvidløgs dressing og lidt brød.


Opskrift på fyldt kylling med Pesto, mozeralla og serranoskinke til 2 personer:

  • 300 g. kyllingfilér
  • pesto
  • 1 stk. mozeralla ost
  • 1½ pk. serranoskinke

Der laves et snit i siden på kyllingerne og så smøres de med pesto og der ligges 3 skiver mozeralla.
Smør et tyndt lag philidelfia ost på serrano skinken og rul det rundt om kylling filérne.
Steg dem nu i oven i ca. 35-40 min.

1 kommentar:

  1. Hej Mette - ved du hvad ?? - jeg har for første gang nogensinde bladret mig gennem alle indlæg og super lækre ting du deler, så her bliver jeg gerne hængende som fast læser :-)

    SvarSlet